در مراسم تکریم و معارفه معاونین درمان و آموزشی دانشگاه عنوان شد؛ نظارت و برنامه ریزی، دو اصل مهم برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم تکریم و معارفه معاونین درمان و آموزشی […]

 

در مراسم تکریم و معارفه معاونین درمان و آموزشی دانشگاه عنوان شد؛

نظارت و برنامه ریزی، دو اصل مهم برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم تکریم و معارفه معاونین درمان و آموزشی دانشگاه، ضمن تقدیر از زحمات معاونین پیشین این دو حوزه ، گفت: معاونین پیشین درمان و آموزشی دانشگاه در دوران تصدی مسوولیت به ویژه در بحران کرونا، زحمات زیادی متحمل شدند و  در حد توان خود، پیگیر حل مشکلات موجود  بودند .
وی افزود: در دوران همه گیری کرونا به دلیل اینکه بیشترین وقت و هزینه دانشگاه، صرف بهداشت و درمان می شد و  برگزاری دوره های آموزشی از راه دور(آنلاین)، موجب شد تا اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه،  بیشترین آسیب را  ببینند.
 رییس دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی سی سال، در بسیاری از حوزه های سخت افزاری ، فضای فیزیکی، پراکندگی مراکز درمانی و دانشکده ها،  فرسودگی بیمارستانها و سایر کمبودهای زیرساختی، دچار مشکلاتی بود که خوشبختانه با پیگیری مسوولان و تلاش اعضای هیات علمی و  کارکنان دانشگاه، توانست با استفاده از ظرفیت های کشوری و استانی و حمایت های ارتش، سپاه و سایر ارگانها به ویژه در  احداث کلینیک های ویژه ،  بیمارستانهای جایگزین و تکمیل پروژه سایت لاکان، موفق عمل کند.
دکتر سالاری با اشاره به سالمندی استان گیلان و افزایش جمعیت شناور در استان ، بر استفاده  از ظرفیت های موجود تاکید کرد و  افزود: نظارت و برنامه ریزی، دو اصل مهم در استفاده بهینه از امکانات است. در این راستا، پیگیریهای مستمر مسوولان دانشگاه نیز  در سطح  کلان کشوری و وزارتی   تا حصول نتیجه ادامه دارد  .
توزیع عادلانه نیروها،  تقویت فول تایم  در حوزه درمان و آموزش ، مستقل بودن کلینیک های ویژه در شهرستانها، انتقال بیماران کرونایی از بیمارستان رازی به سایت لاکان  و  استفاده بهینه از ظرفیت کلینیک دندانپزشکی از دیگر موارد مورد تاکید رییس دانشگاه بود.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، توفیق خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را  لطف الهی و  عنایت معصومین(ع)  و ثمره خون شهدا عنوان کرد و افزود:  در نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و افقی که در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است،  مسوولان باید برای دستیابی به این  چشم انداز، بطور شبانه روزی تمام توان خود را به کار گیرند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  با اشاره به روایات و احادیث، گفت: مسوولان باید دارای پنج ویژگی باشند. این ویژگی ها عبارتند از: راستگویی- امانت داری- تعهد و پاسخگو بودن- خوش برخوردی و در کنار مردم بودن است.
حجت الاسلام اسماعیلی  ضمن تقدیر از زحمات معاونین پیشین درمان و آموزشی و  تبریک به معاونین جدید، به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین اشاره کرد و خواستار اقدامات جهادگونه از سوی مسوولان برای خدمت به مردم شد.
در پایان، از سوی رییس دانشگاه، احکام انتصاب به  دکتر حیدرعلی بالو- معاون  درمان و دکتر کامران عزتی- معاون آموزشی تفویض شد.