فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند افزایش بیماران کرونایی هم در بیماران بستری و هم سرپایی طی روزهای اخیر افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی‌های کرونایی لاهیجان و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند. وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این روند زمینه افزایش تعداد […]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند افزایش بیماران کرونایی هم در بیماران بستری و هم سرپایی طی روزهای اخیر افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی‌های کرونایی لاهیجان و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این روند زمینه افزایش تعداد شهرهای نارنجی و حتی اضافه شدن رنگ قرمز به نقشه استان گیلان فراهم می‌کند، ادامه داد: شهر املش در وضعیت آبی و سایر شهرهای گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

مهرابیان با ابراز نگرانی از روند صعود این بیماری در استان گیلان، ادامه داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به قدرت و سرعت سرایت امیکرون قطعاً به شرایط ماه‌های پیش باز می‌گردیم.

وی بیان اینکه تعداد بسترهای کرونایی در استان گیلان طی روزهای گذشته دو برابر شده است، افزود: از شهروندان خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و نسبت به تزریق دُز سوم واکسن هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون مجموع بیماران کرونایی در استان به ۲۸۲ بیمار رسیده است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته نیز ۷۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

وی با بیان اینکه ۴۲ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: هفت بیمار نیز جدیداً به این بخش منتقل شده اند و حال ۳۸ بیمار کرونایی دیگر نیز وخیم است.