سیزدهم رجب مقارن با پنجم بهمن ماه، سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین مددکار تاریخ اسلام و اسوه عدل و عدالت و انتخاب شایسته این روز به عنوان روز مددکاری، فرصتی برای تبیین جایگاه مددکاری در نظام سلامت و تقدیر از تلاشگران حوزه مددکاری اجتماعی است.   در عصر کنونی، نگاه […]

سیزدهم رجب مقارن با پنجم بهمن ماه، سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین مددکار تاریخ اسلام و اسوه عدل و عدالت و انتخاب شایسته این روز به عنوان روز مددکاری، فرصتی برای تبیین جایگاه مددکاری در نظام سلامت و تقدیر از تلاشگران حوزه مددکاری اجتماعی است.

 

در عصر کنونی، نگاه همه جانبه به موضوع سلامت و بعد اجتماعی آن از مهمترین جنبه های سلامت محسوب می‌شود. در این میان، مددکاران اجتماعی بعنوان نیروهای متخصص و آموزش دیده، در نظام سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

 

اینجانب فرا رسیدن روز مددکاری را به تمامی مددکاران اجتماعی که منش و شیوه نخستین مددکار عالم اسلام را سرلوحه خود قرار داده و در کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، تبریک عرض می نمایم و از درگاه ایزد منان، برای همگان بهروزی و توفیق روزافزون مسالت دارم‌.

 

 

دکتر محمدتقی آشوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان