رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات قابل‌توجه در جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی به دستگاه‌های تصویر برداری تشخیصی و آزمایشگاهی، گفت: تمامی خدمات درمانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری برای بیماران باید با استفاده از امکانات موجود در مراکز دولتی، ارائه شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، دکتر ارسلان سالاری […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات قابل‌توجه در جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی به دستگاه‌های تصویر برداری تشخیصی و آزمایشگاهی، گفت: تمامی خدمات درمانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری برای بیماران باید با استفاده از امکانات موجود در مراکز دولتی، ارائه شود.
ممنوعیت ارجاع بیماران بستری به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه های خصوصی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، دکتر ارسلان سالاری امروز در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مراکز بیمارستانی و درمانی و تجهیز اغلب این مراکز به دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی، اظهار کرد: ارائه خدمات تصویربرداری تشخیصی اعم از CT اسکن و MRI برای بیماران بستری در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه صرفاً باید در مراکز دولتی انجام شود.
وی با بیان اینکه ارجاع بیمار از مراکز دولتی تنها به سبب فقدان زیرساخت باید انجام شود، افزود: درصورتی‌که یکی از خدمات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی قابل انجام نباشد، انجام آن در مراکز خصوصی قابل قبول خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه نباید بیمار جز رنج بیماری، دغدغه دیگری داشته باشد، گفت: خانواده های بیماران نباید دغدغه ارجاع بیماران خود به بخش خصوصی را داشته باشند، در حالی که این خدمات مورد نیاز در سایر مراکز دولتی قابل انجام است.