رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین غرس این نهال که به یاد شهدای سلامت نام‌گذاری شد، اظهار کرد: کاشت نهال در طبیعت، هم‌تراز با احیای جان انسان‌ها است و فرهنگ درختکاری باید تقویت شود. دکتر سالاری با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) و اهتمام اولیای الهی به غرس نهال، افزود: به […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین غرس این نهال که به یاد شهدای سلامت نام‌گذاری شد، اظهار کرد: کاشت نهال در طبیعت، هم‌تراز با احیای جان انسان‌ها است و فرهنگ درختکاری باید تقویت شود.

دکتر سالاری با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) و اهتمام اولیای الهی به غرس نهال، افزود: به فرموده پیامبر اکرم کسی که درختی بکارد، خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد و این نشان از اهمیت بالای درخت و حفظ طبیعت است.

وی بر لزوم ترویج غرس نهال در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر آموزش و پژوهش، با سلامت روح و جسم مردم ارتباط مستقیم دارد و باید فرهنگ مقدس غرس نهال به ویژه نهال میوه در محوطه واحدهای تابعه دانشگاه به ویژه دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ‌همچنین با اشاره به شهادت شماری از مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، گفت: غرس نهال به یاد جان‌باختگان کرونا به‌ویژه شهدای سلامت ، یکی از پسندیده‌ترین اقداماتی است که می‌تواند یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه دارد.