نگاه شمال ؛ مصطفی بلورچی در همایش سالانه سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان با بیان اینکه بخش بزرگی از اقتصاد رشت متکی به صنعت ساختمان است، اظهار کرد: متاسفانه همواره سرمایه‌گذاران مسکن و ساختمان مورد بی‌مهری مسئولان ملی و محلی قرار گرفته‌اند.   این فعال اقتصادی با تاکید بر ضرورت تقویت این صنعت بیان کرد: اگر فعالان […]

نگاه شمال ؛ مصطفی بلورچی در همایش سالانه سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان با بیان اینکه بخش بزرگی از اقتصاد رشت متکی به صنعت ساختمان است، اظهار کرد: متاسفانه همواره سرمایه‌گذاران مسکن و ساختمان مورد بی‌مهری مسئولان ملی و محلی قرار گرفته‌اند.

 

این فعال اقتصادی با تاکید بر ضرورت تقویت این صنعت بیان کرد: اگر فعالان صنعت ساختمان از جمع خودشان نماینده‌ای داشتند که می‌توانست از حق و حقوقشان دفاع کند بازهم پدرخوانده‌های سیاسی گیلان میتوانستند شما را که شناسنامه این استان هستید به عنوان ابزاری برای پیشبرد مطامع شخصی خود بکار گیرند؟

 

بلورچی با اشاره به برخی فعالیتهای سالهای گذشته خاطرنشان کرد: نخستین جلسه ما در دوره شهرداری دکتر ثابت‌قدم برگزار شد و از آن زمان تا امروز ما نتوانستیم به یک گفتمان واحد برسیم، گفتمانی که میتواند منافع شهر را تامین می‌کند.

 

به گفته این فعال اقتصادی، هرچقدر ما خود را غیرسیاسی دانستیم و در حوزه سیاست منفعل عمل‌کردیم، در دنیا صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران بیشترین کنشگری را در حوزه سیاست داشته‌اند چراکه نگاه به تاریخ تمدن بشری به ما نشان می‌دهد که اقتصاد و سیاست بیشترین پیوند را داشته است.

 

بلورچی در ادامه با اشاره به اینکه برخی رجال سیاسی استان با سوء‌مدیریت و عملکرد ضعیف خود سرمایه‌گذاران شناسنامه‌دار رشت را به حاشیه رانده‌اند، تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که از اوایل دهه‌ی ۹۰ وارد این حوزه شدم منتقد جدی این انفعال و سکون هستم، چراکه آقایان برای صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان هیچ نقشی در تدوین برنامه‌های عملیاتی و استراتژی‌های توسعه قائل نیستند؛ حتی به اندازه یک نقش حداقلی و درحد کمیته‌ی مشورتی را هم نپذیرفتند!

 

این فعال اقتصادی با اشاره به جلسه برگزار شده گفت: امیدوارم که جلسه امروز آغاز فصلی جدید برای توسعه شهرمان باشد.