نشست رسمی اعضاء شوراي اسلامي بندر كياشهر، امام جمعه و شهردار اين شهر بندري جهت ارائه گزارش عملکرد شهرداری ‎*شهرداری بندر کیاشهر احداث پارک بانوان را در اولویت قرار دهد ‎مرتضی عاطفی شهردار، از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری […]

نشست رسمی اعضاء شوراي اسلامي بندر كياشهر، امام جمعه و شهردار اين شهر بندري جهت ارائه گزارش عملکرد شهرداری

‎*شهرداری بندر کیاشهر احداث پارک بانوان را در اولویت قرار دهد

‎مرتضی عاطفی شهردار، از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری بندر
کیاشهر در سال آینده خواهد بود.
‎شهردار بندر کیاشهر مهمترین موضوع در این شهر را اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه آسفالت سطح شهر دانست و گفت: در ۱۴۵ روز اخیر ۶۸۰۰ متر مربع آسفالت در نقاط مختلف انجام شده است و همچنین اسناد مناقصه خرید و اجرای آسفالت برای  آینده هم در حال آماده‌سازی است.
‎عاطفی از اجرای ۴۵۰ متر مربع پیاده‌رو سازی  و قریب به حدود ۵۰۰ متر جدول‌گذاری دربندر کیاشهر خبر داد و افزود:‌ با موافقت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر قصد داریم پروژه‌های عمرانی را در سطح محلات به شکل عادلانه اجرایی کنیم.
‎وی تشریح کرد: ایمن‌سازی پل‌های سطح شهر، اجرای ۳ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، خرید و نصب مخازن‌ زباله ۶۶۰ لیتری، اجرای کامل سربرداری و هرس درختان، انعقاد قرارداد ۱۱ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، ۱۱۰۰ تن شن‌ریزی معابر، خریداری سرعت‌‌کاه، انجام مطالعات ترافیکی سطح شهر، ادامه مطالعات در مبحث جمع‌آوری آب‌های سطحی، افتتاح پارک کودک در کوی شهید رجایی و آماده‌‌سازی زیرگذر کوی شهید رجایی و کوی امام (ره)، همچنین اجرای روکش آسفالت شهرک سپیدکنار پس از نزدیک به ۲۰ سال، از دیگر اقدامات شهرداری بندر کیاشهر در این مدت محسوب می‌شود.
‎عاطفی احیای بافت فرسوده، مباحث مربوط به بازآفرینی و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از جمله مواردی که برای اجرای آن‌ها می‌توان از اعتبارات ملی بهره‌مند شد خواند و افزود: مرکز دفن زباله بندر کیاشهر در مجاورت رودخانه سفیدرود، پارک ملی بوجاق و در کنار دریا واقع شده و  تاکید داریم که طبق قانون باید محل دیگری را برای دفن زباله معرفی شود.
‎وی در ادامه ضمن اشاره به شرایط مناسب مدیریت پسماند در بندرکیاشهر و اجرای طرح  تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: حدود شش درصد زباله روزانه بندر کیاشهر تفکیک می‌شود در و از این حیث به عدد مطلوب استاندارد کشور نزدیک هستیم.
‎وی با بیان اینکه ساماندهی پارک جنگلی و دو ورودی شهر، تغییر مکان بازار هفتگی، مرمت پل چوبی، زمینه‌سازی استقرار پلیس راهور و طرح سالم‌سازی دریا در دستور کار شهرداری بندر کیاشهر قرار گرفته است اذعان کرد: بازنگری پیش از موعد طرح جامع در اولویت پیگیری‌های اینجانب قرار گرفته و در این زمینه رایزنی‌هایی هم با استاندار محترم و مدیرکل راه‌وشهرسازی انجام داده‌ایم.

‎حجةالاسلام والمسلمین امیدی امام جمعه بندر کیاشهر در نشست شورای اسلامی این شهر بندری، جایگاه شورا را جایگاهی ویژه و ممتاز خواند و ضمن برشمردن وظایف متعدد شورا عنوان کرد: نگاه شهردار به مناطق کمتر توسعه یافته بندر کیاشهر قابل تقدیر است از طرفی از شهرداری درخواست دارم احداث پارک بانوان را در دستور کار قرار دهد.

 

 

 

‎امام جمعه بندر کیاشهر اجرای برنامه محور پروژه‌های عمرانی و شکل گیری نهضت آسفالت در این شهر بندری را به عنوان یک مطالبه خواستار شد و ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار بندر کیاشهر در چند ماهه اخیر گفت: توجه به کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی از ویژگی‌های بارز شهردار متعهد و سخت‌کوش است لذا مرتفع نمودن مشکلات زیرساختی شهر جزو انتظارات اینجانب می باشد.

 

‎* اتحاد، همدلی و هم‌افزایی شورا و شهرداری بندر کیاشهر

 

 

‎حاتم پورباقری رئیس شورای اسلانی بندر کیاشهر نیز در این نشست اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های عمرانی تا قبل از پایان سال و همکاری بیشتر پیمانکاران را خواستار شد و تصریح کرد: با اتحاد، همدلی و هم‌افزایی شورای اسلامی بندر کیاشهر و شهرداری و استمرار آن در سال آینده، روزهای خوبی در انتظار این شهر و شهروندان فهیمش خواهد بود.

 

‎وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مجموعه مدیریت شهری (شورای اسلامی و شهرداری)

‎پیگیری و حل مشکلات مردم است و در همین راستا پیگیری‌های مستمری توسط شهردار محترم، جهت جذب اعتبارات ملی صورت گرفته است.

‎پور باقری با اشاره به قانون‌مندی شهرداری بندر

‎کیاشهر اظهار کرد: شهردار و پرسنل شهرداری با گشاده‌رویی و در جهت رفع موانع و مشکلات با ارباب رجوع برخورد می‌کنند که شهروندان هم شاهد این موضوع در مراجعات به شهرداری و ملاقات‌های مردمی شهردار هستند.

 

‎* ساماندهی بازار روز از اقدامات موثر شهردار بندر کیاشهر

 

‎ابراهیم حقانی نایب رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در این جلسه مواردی را بیان داشت و عنوان کرد: خدا را شاکریم با شهرداری که انتخاب کردیم شرمنده مردم نشدیم زیرا در همین فرصت اندک شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی شهردار بندر کیاشهر با وجود تمام تنگناهای مالی و اعتباری بودیم.

 

‎نایب رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر ضمن تاکید بر اتحاد و همدلی شورا و شهردار پیگیری مطالبات مردمی را مهم‌ترین هدف مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: ساماندهی بازار روز و انتقال آن یکی از حرکت‌های موثری بود که توسط شهردار بندر کیاشهر انجام شد.

 

‎حقانی ضمن تقدیر و تشکر از قدرت رایزنی و پیگیری‌های مستمر شهردار بندر کیاشهر در سطوح شهرستانی، استانی و ملی ابراز داشت: در حوزه بهبود وضعیت روشنایی معابر و خیابان‌ها هم انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط نهایت همکاری را با شورا و شهرداری داشته باشند.

 

‎* تحقق رویکرد توسعه متوازن در شهر بندر کیاشهر

 

‎محمد جانعلی‌پور سخنگو و عضو دیگر شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در این جلسه اذعان داشت: با تلاش‌های شهرداری بندر کیاشهر بسیاری از موانع انتقال بازار رفع شده و امیدواریم سایر مشکلات قابل حل آن از جمله موضوع تردد از میان برداشته شود.

 

‎جانعلی‌پور ضمن تاکید بر توسعه متوازن شهر اظهار داشت: اقدامات خوبی در پارک جنگلی انجام شده و در مقایسه با چند ماه گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد اما همچنان از حیث زیرسازی دچار کمبودها و نواقصی است که انتظار داریم تا قبل از پایان سال در اولویت شهرداری بندر کیاشهر قرار بگیرد.

 

‎علیرضا ثانی دیگر عضو شورای اسلامی بندر کیاشهر نیز در این جلسه با تشکر و قدردانی از صبر و تحمل مردم در خلال جابجایی چهارشنبه بازار تصریح کرد: امیدواریم هر سه ماه یکبار چنین جلساتی با حضور شهردار و امام جمعه بندر کیاشهر برگزار شود.