زهرا صداقت علی مدیر شعب بانک مسکن گیلان ؛ ۱۰درصد مبلغ تسهیلات نهضت ملی از سوی بانک مسکن به دو پروژه نهضت ملی رشت و بندر انزلی اختصاص یافته است

اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند همدلی ، همیاری و کار جهادی است

 

به گزارش نگاه شمال و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن گیلان ؛ همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان در محل سالن کنفرانس مدیریت شعب بانک مسکن استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل ادارات استانی زیر مجموعه تابع وزارتخانه برگزارشد مسائل و مشکلات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و حمل و نقل استان مورد بررسی قرار گرفت.

رستم قاسمی با بیان اینکه مجموعه راه و شهرسازی مجموعه بزرگی است که ارتباطات مردمی زیادی دارد ، اظهار داشت:این وزارتخانه در تمام حوزه ها با مردم در ارتباط است.

وی وزارت راه و شهرسازی را یکی از وزارتخانه های عضو ستاد کرونا عنوان کرد و افزود:این وزارتخانه در زمینه حمل و نقل و موضوعات مختلف کرونا مسئولیت زیادی را عهده دار می باشد .

وزیر با اشاره به اینکه بحث تنظیم بازار یکی دیگر از موضوعات مهم کشور است که وزارت راه و شهرسازی نقش بسزایی را در تسهیل امور آن ایفاء می کند، خاطرنشان کرد:هزینه حمل و نقل و جابجایی و ترخیص به موقع کالاهای اساسی از انبارها و توزیع آن در بازار از مهمترین وظایف این وزارتخانه است و در تمام حوزه هایی که دولت با آن مواجه است این وزارتخانه نقش دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه مسکن هدف، تولید یک میلیون واحد در سال است ، یادآور شد:مسکن نیاز مردم است و میبایست در این مسیر گام برداریم ، امروز براساس برآوردهایی که در کشور وجود دارد حدود ۱۰میلیون مسکن نیاز داریم .

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم ازدواج حدود ۹ تا ۱۰میلیون جوان به دلیل نداشتن مسکن است ، اذعان داست: بخش عمده ای از مشکلات جوانان برای ازدواج ، نداشتن مسکن است و در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ میلیون مسکن برای جوانان نیاز داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه حدود ۶ تا ۷میلیون نفر از هموطنان فاقد مسکن می باشند ، خاطرنشان کرد: این موضوع در ثبت نامه طرح ملی نهضت مسکن منعکس شده است تعدادی از هموطنان چون پول ۵۰ تا ۶۰میلیون آورده مردمی را نداشتند برای ثبت نام شرکت نکرده اند.

وی تصریح کرد:تهیه مسکن جزء وظایف این وزارتخانه می باشد که هم نیاز مردم ، هم تعهد دولت و هم قانون مجلس است و باید در سال یک میلیون واحد احداث شود و نیل به این هدف با همکاری ، همدلی و کار جهادی شدنی است.

قاسمی شفاف سازی در حوزه ساخت مسکن و ارایه گزارشات واقعی به مردم را مهم عنوان کرد و افزود:باید تلاش کنیم در حد نیاز مردم ساخت مسکن صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خواستار کار جدی و جهادی ، عمل به تعهدات دولت و مجلس جهت احداث مسکن شد و گفت: عنوان کرد : دربعضی استان ها که محدودیت زمین کمتر بوده نزدیک به برنامه دو سال اول طرح نهضت ملی کار را شروع کرده و انجام داده ایم .

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های وزارتخانه این است که در دو بخش ،کار عملیات ساختمانی را شروع کنیم و تا پایان ۴ سال دولت به اهداف مورد نظر برسیم .

وی با بیان اینکه در استانهای شمالی محدودیت زمین وجود دارد ، گفت:در راستای حل مشکلات تلاش های لازم باید صورت گیرد .

وی با بیان اینکه استان گیلان ۹۰ هزار نفر سهمیه طرح نهضت ملی دارد، خاطرنشان کرد:حتما به این تعداد خواهد رسید.

وی با اشاره به امکان ثبت نام جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: با مجوزی که از شورای مسکن اخذ شده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است محدودیت فرم ج تعدیل گردید و این فرصتی برای مسکن دار شدن مردم از جمله جوانان است.

وی یادآور شد؛ طی صحبت های انجام شده در بخش مسکن باید در استان درآمدهایی ایجاد شود و درآمد حاصل از زمین های قابل فروش از جمله زمین های با کاربری تجاری و … به استان کمک شود و درآمدهای حاصل در هر استان در همان استان هزینه شود.

تعیین تکلیف ۸۵ هزار و ۲۳۸ واحد مسکن مهر در استان گیلان

زهرا صداقت علی مدیر شعب بانک مسکن گیلان نیز در این نشست ضمن عرض خیرمقدم و ارایه آمار عملکرد مدیریت گیلان در بخش های مسکن مهر و نهضت ملی جهش مسکن اظهار داشت:با هماهنگی دستگاه های متولی موانع موجود در پروژه های باقیمانده مسکن مهر رفع و پیگیری امور با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از تعداد ۹۳ هزار و ۶۵۸ واحد مسکن مهر استان ۸۵ هزارو ۲۳۸ واحد تعیین تکلیف شده است ، خاطرنشان کرد:مشکلات تعداد واحد های باقیمانده نیز که به دلایل مختلف به بهره برداری نرسیده است در حال پیگری می باشد .

صداقت علی حمایت وزیر راه و شهرسازی از مجموعه بانک مسکن را موجب دلگرمی عنوان کرد و افزود:بانک مسکن آماده است با کار جهادی در راستای تسهیل امور مردم در طرح نهضت ملی گام بردارد .

افتتاح ۳ هزار و ۲۱۹ فقره حساب برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

مدیر شعب بانک مسکن استان با تاکید بر اینکه تا پایان دیماه سال جاری ۳ هزار و ۲۱۹ فقره حساب برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شعب استان افتتاح شده است ، تصریح کرد:تاکنون ۷۰درصد آورده مردمی به حساب پیمانکاران واریز و در پروژه ها هزینه شده است.

وی گفت:۱۰درصد مبلغ تسهیلات نهضت ملی از سوی بانک مسکن به دو پروژه نهضت ملی رشت و بندر انزلی اختصاص یافته است .

لازم به ذکر است در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان کلنگ زنی یک پروژه نهضت ملی رشت نیز انجام شد.