نگاه شمال؛ رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در نشست مشترک مدیریت شهری با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر ه شهیدان رجایی و باهنر ، طی سخنانی اظهار داشت : امروز مفتخریم که در هفته دولت میزبان نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در […]

نگاه شمال؛ رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در نشست مشترک مدیریت شهری با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر ه شهیدان رجایی و باهنر ، طی سخنانی اظهار داشت : امروز مفتخریم که در هفته دولت میزبان نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هستیم و سعی داریم در این جلسه معضلات و مشکلات شهری را بررسی کنیم و از ظرفیت نماینده مجلس در جهت رفع مشکلات استفاده نماییم و امیدواریم آثار این نشست در امورات شهری دیده شود .

ابراهیم خوشحال گفت : افتخار داریم در این دوره توانستیم تغییراتی در حوزه شهری وعمرانی داشته باشیم . از عملکرد دوره ششم شورای شهر لاهیجان دفاع میکنم . در این دوره اقداماتی داشتیم که حائز اهمیت بود و از همکارانم در شورای شهرو شهردار توانمند لاهیجان قدردانی میکنم .

وی ضمن قدردانی از عملکرد اعضای ادوار گذشته ، گفت : درابتدای دور ششم زمانی که وارد حوزه مدیریت شهری شدیم دوماه حقوق و ۳۶ ماه اضافه کار پرسنل شهرداری عقب افتاده بود و شهرداری ۱۲۰ میلیارد تومان بدهکاری داشت و در حالیکه که بودجه شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

دکتر خوشحال گفت : تنها خواسته ما از شهردار لاهیجان در ابتدای شروع به کار ، پرداخت حقو ق و مزایای عقب افتاده پرسنل بود و خوشبختانه شهردار پرتلاش ما توانست طی دوماه این موضوع را جمع کند و با دلگرمی که در همکاران به وجود آمده بود ، همکاری و تلاش پرسنل در راستای اهداف شهرداری بیشتر شد .

رئیس شورای شهر گفت : در حال حاضر بودجه شهرداری از ۱۰۰ به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است و در بین پیمانکاران و مردم شهر اعتبارخوبی دارد.

وی با بیان پاره ای از عملکرد شورای شهر در دوره ششم افزود : در این دوره مدیریت شهری توانستیم جزیره لاهیجان که از دوره اول شورا مورد اهتمام همه بود را به سرانجام برسانیم وبا حمایت دستگاه قضا به مردم لاهیجان بازگردانیم و در این مکان زیبا جشنواره های مختلف ملی و مذهبی برگزار نمودیم .

وی گفت : در جهت عمران و آبادانی شهر نهضت آسفالت را همه ساله داشتیم . وی از جمله اقدامات شهرداری را که در حال انجام است ، بازگشایی خیابان ۳۵ متری عاقلیه و احداث پل در منطقه ، تملک کامل جنگل میر صفا و بازگشایی خیابان ۲۲ آبان عنوان نمود.

وی از نماینده مردم در مجلس خواست ، خرید نردبان آتش نشانی برای شهرداری لاهیجان پیگیری نماید .

وی همچنین لایروبی رودخانه شهر را از دیگر خواسته های مدیریت شهری عنوان نمود و افزود : لایه روبری رودخانه شهر نیاز به همت ملی دارد . وی گفت : در روزگاری نه چندان دور، مردم در این رودخانه شنا می کردند و در حال حاضر به دلیل بوی تعفن نمی توان از کنار آن رد شد و می طلبد برای این موضوع و ساماندهی فاضلاب شهر اعتبار ملی در نظر گرفته شود.

وی گفت : تصفیه خانه بزرگی در لاهیجان احداث شده است و متأسفانه فاضلاب شهر به رودخانه سراریز میگردد و چنانچه لوله گذاری شهر به تصفیه خانه انجام گیرد بسیاری از معضلات زیست محیطی و بهداشتی برطرف گردد.

وی جایگاه زباله تموشل را نیازمند جذب اعتبار ملی و توجه ویژه دولت دانست و افزود: تا چه موقع شهرداری می تواند از اعتبارات شهری برای تموشل هزینه کند و در حالیکه در این جایگاه تنها زباله شهر لاهیجان انباشت نمی شود . وی گفت : احداث آرامستان از دیگر نیازهای شهر بوده و درگیر بروکراسی اداری شده است . وی از نماینده مردم در مجلس خواست یاریگر مدیریت شهری باشد و برای دریافت تسهیلات و تجهیزات شهری از جمله کامیون و کامیونت رایگان برای شهرداری از سازمان شهرداری ها کمک کند . وی توجه به حل معضل قطعی برق در فصل تابستان و زمستان و تعویض سیم های فرسوده برق را از خواسته های به حق شهروندان عنوان نمود .