استاندار گیلان با اشاره به آنلاین بودن تمامی صندوق‌های شعب اخذ رأی در گیلان گفت: صبح امروز از فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان بازدید به عمل آورده و تمامی صندوق‌ها در تمامی شعب اخذ رأی استان آنلاین و‌ برخط بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.   به گزارش نگاه شمال؛ اسدالله عباسی صبح […]

استاندار گیلان با اشاره به آنلاین بودن تمامی صندوق‌های شعب اخذ رأی در گیلان گفت: صبح امروز از فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان بازدید به عمل آورده و تمامی صندوق‌ها در تمامی شعب اخذ رأی استان آنلاین و‌ برخط بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

به گزارش نگاه شمال؛ اسدالله عباسی صبح امروز (جمعه) در گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار تعرفه در شعب اخذ رأی استان مصرف شده است، اظهار کرد: تنها یک ساعت از آغاز انتخابات گذشته و این میزان استقبال مردم نشان‌دهنده استقبال مردم می‌باشد.

 

وی با اشاره به آنلاین بودن تمامی صندوق‌های شعب اخذ رأی در گیلان گفت: صبح امروز از فناوری اطلاعات ستاد انتخابات گیلان بازدید به عمل آورده و تمامی صندوق‌ها در تمامی شعب اخذ رأی استان آنلاین و‌ برخط بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر صیانت از آرای مردم توسط دولت شهید جمهور در کشور گفت: ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی شامل نیروی انتظامی و هیئت‌های نظارت و اجرایی امنیت و سلامت انتخابات را برعهده داشته و این قول را به مردم می‌دهم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز با همان رویه و روحیه برای مشارکت حداکثری مردم تلاش خواهیم کرد.

 

عباسی نقش حضور مردم در انتخابات را بسیار مهم برشمرد و افزود: در دور دوم انتخابات ریاست حتی یک رأی هم می‌تواند سرنوشت چهار سال کشور را تعیین کند لذا مردم با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزدی اصلح در تعیین سرنوشت چهار سال آینده کشور نقش آفرین باشند و با بصیرت از بین دو نامزد، اصلح را انتخاب کنند.

 

وی ادامه داد: مردم ما همواره در عرصه سیاسی خوب درخشیدند و انتظار است تا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز به خوبی نقش آفرینی کرده و حماسه‌ای نو خلق کنند و بنده نیز در همان دقایق ابتدایی انتخابات در محله سلیمان داراب حضور پیدا کرده و رای خود را به صندوق انداختم.

 

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت حضور گسترده و پرشور مردم در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم با مشارکت حداکثری برای گزینش اصلح نقش آفرین خواهند بود ضمن آنکه بیش و پیش از آن این حضور پرشور قوام بخش صلابت ملی و استقلال کشور است.

 

استاندار گیلان در ابتدای وقت امروز قبل از آغاز رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان بازدید کرد.

 

عباسی با همراهی اعضای ستاد انتخابات استان از این بخش بازدید کرد و در تماس تلفنی با فرمانداران استان ضمن دریافت گزارشی از آخرین وضعیت تمهیدات برگزاری انتخابات در شهرستان‌های مختلف استان در جریان چگونگی روند این رویداد بزرگ قرار گرفت.

 

دو هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور آماده شورآفرینی و خلق حماسه‌ای دیگر از مردم انقلابی و همیشه در صحنه گیلان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، از مجموع شعب و صندوق‌های اخذ رای در گیلان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ ۲ هزار و ۳۱۰ صندوق ثابت و ۳۷۸ صندوق نیز سیار است.

 

همچنین ۹۷۵ شعب اخذ رای و صندوق‌ها در حوزه شهری و یک هزار و ۷۱۳ مورد هم در مناطق روستایی دایر شد و به نسبت مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در این دوره افزایش و کاهشی در تعداد صندوق‌ها و شعب لحاظ نشده‌است.

 

۳۵ هزار نفر از عوامل اجرایی اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و نیروهای انتظامی در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان همکاری دارند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر ناظران، ۲۷۰ بازرس، هفت هزار عوامل حفاظت شعب اخذ رای و باقیمانده مجریان برگزاری انتخابات هستند.

 

احراز هویت در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعلام وزارت کشور همانند مرحله اول الکترونیکی اما اخذ آرا به صورت دستی خواهد بود؛ تمامی ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد گیلان امروز برای پاسخگویی به موضوعات سجلی و تسهیل در ارائه خدمات به منظور افزایش مشارکت در انتخابات از آغاز رای‌گیری تا پایان آن دایر است.

 

نخستین دوره انتخابات ریاست جمهور جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.