اولین جلسه دوره آموزشی تجربه نگاری محیط زیست،  ویژه  اصحاب رسانه ، به همت خانه مطبوعات گیلان و با میزبانی اداره کل محیط زیست گیلان برگزار شد.   دکتر رضا طورچیان مدیر اداره حقوقی حفاظت‌ محیط زیست گیلان در اولین‌ جلسه  دوره آموزشی “تجربه نگاری محیط زیست برای اصحاب رسانه که صبح  امروز در اداره […]

اولین جلسه دوره آموزشی تجربه نگاری محیط زیست،  ویژه  اصحاب رسانه ، به همت خانه مطبوعات گیلان و با میزبانی اداره کل محیط زیست گیلان برگزار شد.

 

دکتر رضا طورچیان مدیر اداره حقوقی حفاظت‌ محیط زیست گیلان در اولین‌ جلسه  دوره آموزشی “تجربه نگاری محیط زیست برای اصحاب رسانه که صبح  امروز در اداره کل محیط زیست برگزار شد گفت ؛

سازمان محیط زیست با چالشها و دغدغه های بسیاری  روبروست و بی شک کارشناسان  سازمان محیط زیست قویترین کارشناسان کشور هستند.
 وی به ارتباط منابع طبیعی و محیط زیست در اجرا اشاره داشت و در پاسخ به این سوال که با وجود  منابع طبیعی چرا محیط زیست تشکیل شد گفت ؛
بخشی در منابع طبیعی هست که  حراست و نگهداری ده درصد از خاک هر کشور در جاهای بکر و ارزشمند به عهده سازمان حفاظت محیط زیست  می باشد و محیط زیست وظیفه پاسداری از آن مکان  را دارد .
در جمهوری اسلامی ،حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در حیاط حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند ،وظیفه عمومی تلقی می گردد از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست با تخریب غیر قابل جبران آن ملازمت پیدا کند ،ممنوع است.
مدیر اداره حقوقی حفاظت‌ محیط زیست گیلان بابیان اینکه در مسیر‌ تحقق اهدافمان با چالشهای بسیاری مواجه هستیم  افزود ؛
در اجرای برخی برنامه‌ها با آزمون و خطا مواجه هستیم اما  در نهایت و به طور قطع تمام  تلاشهای ما به نفع حفظ محیط زیست  خواهد بود .
علی علیزاده  سخنران بعدی این برنامه با اشاره به اینکه با مکانیزه شدن زندگی ، تخریب طبیعت آغاز گردیده است گفت ؛ تصمیم گیرندگان ما فرق توسعه و تخریب را نمی دانستند و ما اکنون در شرایط بحران‌محیط زیستی روبرو هستیم .
علیزاده افزود ؛ ایران در کمربند بیابانی کره زمین واقع شده است. ‌و تنها ۱۵ درصد از مساحت کشور ایران  پوشش گیاهی دارد و  متاسفانه کمبود آب نیز  یکی از بزرگترین چالشهای کشور است .
 علیزاده به مشکلات جدی کشور  درباره محدودیت آب اشاره کرد  و گفت ؛ بعقیده من جنگ آب آغاز شده است و میزان آب کشور توسط کشورهای همسایه به سطح بسیار پایینی رسیده است و این‌مسئله یک زنگ هشدار جدی برای ماست که با مصرف بهینه آب و حفظ ذخایر آبهای زیر زمینی به فکر حفظ این سرمایه ارزشمند باشیم‌
  • نویسنده : سهیلا بی غم