نگاه شمال؛ روز جهانی صنایع دستی بهانه‌ای برای پاسداشت و بزرگداشت طلایه داران صنایع دستی ایران زمین است و این اداره کل با برگزاری مراسم با عنوان «تجلیل از فعالین و پیشکسوتان صنایع دستی استان گیلان» این هفته را گرامی داشت.   این مراسم که در محل اتاق بازرگانی با سخنرانی معاون صنایع دستی، مدیرکل […]

نگاه شمال؛ روز جهانی صنایع دستی بهانه‌ای برای پاسداشت و بزرگداشت طلایه داران صنایع دستی ایران زمین است و این اداره کل با برگزاری مراسم با عنوان «تجلیل از فعالین و پیشکسوتان صنایع دستی استان گیلان» این هفته را گرامی داشت.

 

این مراسم که در محل اتاق بازرگانی با سخنرانی معاون صنایع دستی، مدیرکل میراث‌فرهنگی و رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان صبح امروز برگزار شد از تلاش های هنرمندان و پیشکسوتان تولیدکننده صنایع دستی استان گیلان تجلیل بعمل آمد .

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک هفته جاری با عنوان هفته صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش رخ نمایان کرده است.

 

جهانی صنایع دستی را بعنوان یکی از راهبردهای اشتغالزایی در دولت سیزدهم عنوان و ذکر کرد: چهره صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بعد از ثبت جهانی قاسم آباد رودسر به عنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادرشب بافی دگرگون و موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۴۰۰ پنج برابر شود.

 

جهانی در ادامه گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به حوزه صنایع دستی داشته و آمار و عملکرد دولت در سه سال گذشته نشان می‌دهد این حوزه از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.دستور رئیس جمهور شهید برای برپایی بازارچه صنایع دستی در ورودی تمامی شهرها، ، بیمه هنرمندام صنایع دستی بعد از چندسال و تاکید بر تحقق شعار «هر خانه یک کارگاه» و … از مهمترین محورهای نگاه حمایتی رئیس جمهور شهید از این حوزه است.

 

جهانی یادآور شد: بیش از۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.