فرماندار لنگرود در جلسه مدیریت بحران شهرستان؛ ۳ هزار و ۲۵۰ مشترک در روستاهای لنگرود با تنش آب شرب روبرو هستند. فرماندار لنگرود با بیان اینکه  موضوع آب در لنگرود تبدیل به چالش مهمی شده که اکر مدیریت نشود ممکن است به بحران تبدیل کردد  ، گفت: ۳ هزار و ۲۵۰  مشترک در بخش مرکزی […]

فرماندار لنگرود در جلسه مدیریت بحران شهرستان؛

۳ هزار و ۲۵۰ مشترک در روستاهای لنگرود با تنش آب شرب روبرو هستند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه  موضوع آب در لنگرود تبدیل به چالش مهمی شده که اکر مدیریت نشود ممکن است به بحران تبدیل کردد  ، گفت: ۳ هزار و ۲۵۰  مشترک در بخش مرکزی این شهرستان با مقوله کمبود وافت شدید  آب آشامیدنی روبرو هستند.

به گزارش نگاه شمال؛ محمدرضا جلالی در جلسه مدیریت بحران لنگرود به گردشگرپذیر بودن این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در این ایام، مسافران زیادی  وارد استان شده وتعداد کثیری هم به لنگرود می‌آیند و ماندگار می شوند مصرف آب در  شهرستان را مضاعف، وچالش را شدید تر  می‌کند بنابراین دوستان ما در آب و فاضلاب پای کارند تا آب بیشتری را بتوانند برای توزیع به لنگرود انتقال دهند.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی علت کمبود آب در  شهرستان لنگرود از سوی کارشناسان آب و فاضلاب استان اظهار داشت: آنچه باعث کمبود آب شده، ممکن است دلایل مختلف داشته باشد اما اگر بی‌عدالتی در توزیع آب در شهرهای همجوارمان باشد، آب و فاضلاب باید این موضوع را حل کند.

فرماندار لنگرود گفت: در حال حاضر شهرهای همجوار ما ظاهرا مشکل آب شرب ندارند و اگر قرار بود کمبود آب باشد، باید شهرهای همجوار ما که در این مسیر هستند، نیز  با این مشکل رو برو می شدند، در صورتی که این اتفاق در آنجا نیفتاده است.

وی موضوع عدالت در توزیع آب را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: اگر کمبود آب بدلیل بی عدالتی در توزیع باشد، کوتاه نمی آیم.

جلالی گفت: کارشناسان فنی آب و فاضلاب  استان که در حال حاضر مستقر هستند ، علت کمبود آب را بررسی کنند تا راهکار ی برای حل آن موضوع ارائه دهیم.

فرماندار لنگرود تصریح کرد: برای آبرسانی به ۳ هزار و ۲۵۰ مشترک روزی ۳۰ تا ۳۵ لیتر در ثانیه نیاز به آب داریم و این در حالی است که در حال حاضر کمتر از ، ۱۰ لیتر در ثانیه آب به شهرستان تعلق می گیرد.

جلالی خاطرنشان کرد: در صورتی که مشکل کمبود آب لنگرود به علت مصرف بالای مشترکان باشد در موقعیت کنونی اگر ۲۵ لیتر برثانیه آب به شهرستان داده شود ، تلاش می کنیم با همکاری مردم در صرفه جویی و تمهیدات دیگری، نیاز شهرستان را در شرایط کنونی برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه در حاضر شهرستان لنگرود  برای برطرف کردن نیاز آبی برای شرب و کشاورزی با مشکل روبروست، گفت: البته بنا داریم تا با اقداماتی  آبرسانی به شهروندان را افزایش دهیم.

جلالی یادآور شد: منبع آبی  داریم که باید ۱۱.۵ کیلومتر از لاهیجان به دیوشل لوله گذاری انجام شود و در اینصورت نیاز نیست آب از رودبنه لاهیجان به لنگرود آورده شود بنابراین مقدمات کار  باید هر چه سریعتر از سوی آب و فاضلاب فراهم شود.