۱۲۹ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان لنگرود افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود انجام شد : 

آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور فرماندار ، شهرداران و بخشداران لنگرود 

 

نگاه شمال /سهیلا بی غم ؛ آیین تجلیل از خبرنگاران صبح سه شنبه سی ام‌‌مرداد ماه با حضور فرماندار لنگرود، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشداران، شهرداران لنگرود ، کومله، اطاقور و چاف و چمخاله و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد رضا جلالی فرماندار لنگرود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت؛ دشمنان انقلاب و نظام درصدد کمرنگ ساختن خدمات دولت و نظام به مردم هستند و بی تردید خبرنگاران در نظام اسلامی علاوه بر پایبندی به نظام همواره خدمات نظام را با ایفای نقش هنر مندانه و موشکافانه به خوبی تبین و اطلاع رسانی می‌کنند.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه معاندان تولید اخبار منفی در صدد سیاه نمایی و ایحاد شبهه و زیر سوال بردن هویت دینی و ملی ما هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید ضمن تشخیص اخبار منفی و سیاه خبرهای مقابله ای را به موقع انجام دهند و عملکرد دستگاه های اجرایی را با تصویرسازی قابل اطمینان ، اعتماد ساز و امید آفرینی منتشر کنند.

 

جلالی با اشاره به اینکه مردم مستحق شفافیت هستند باید اطمینان داشته باشند که کارگزاران دولت امورات اجرایی را مدیریت می کنند، اذعان کرد: بهبود اوضاع کشور متاثر از تلاش وهمت مسولان است اما وضع موجود را در شان مردم نمی دانیم البته در صدد افزایش کارایی و اثربخشی مدیران هستیم ولی افکارعمومی عملکرد مدیران را داوری خواهد کرد.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۲۹ پروژه با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان در شهرستان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: مدرسه آیت الله رییسی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان، تبدیل سیم‌ مسی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، افتتاح دو واحد مسکونی برای مددجویان، اصلاح تکنولوژی تجهیزات ارتباطی با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان از مهم‌ترین این پروژه هاست.

 

وی عمده پروژه را در حوزه زیر ساخت‌ها و در زمینه‌های توسعه عمران شهری، آبرسانی، کشاورزی، واحدهای مسکن مددجویی، کشاورزی، راهسازی و…بر شمرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۷۶۹ نفر اشتغال موقت و ۱۶ نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

 

جلالی در ادامه به بیان عملکرد سه ساله دولت پرداخت و بیان کرد: در طی سه سال از دولت سیزدهم بالغ بر پنج و یک دهم همت معدل پنج هزار ویکصدمیلیارد تومان در حوزه های عمرانی و زیرساختی وخدماتی در شهرستان لنگرود کار انجام شده است ، که پروژه های آموزش و پرورش به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال، پروژه های حوزه بهداشت و درمان با اعتبار شش هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال، در حوزه آب زراعی و کشاورزی، پروژ هایی با اعتبار چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و پروژه های ورزشی با ۲۷۰ میلیارد ریال و افتتاح کشتارگاه طیور با اعتبار ۹۰۰۰ ملییارد ریال وبیمارستان تامین احتماعی کومله با اعتبار ۶۰۰میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده در طی سه سال در لنگرود است.

 

فرماندار شهرستان لنگرود از جمله اقدامات و طرح های در دست انجام تلاش برای اجرا و تکمیل ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود عنوان کرد.

 

 

محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود در ادامه با اشاره به اجرای مرحله نخست بندر گردشگری چمخاله گفت: فاز نخست این پروژه با هزینه بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است و با تکمیل واجرای فاز دوم آن می‌تواند مرکز ثقل گردشگری استان باشد، و برای مرحله دوم که شامل احداث اسکله ها برای قایق ها و شناورهای تفریحی، مجتمع های اقامتی، هتل، رستوران، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهایی برای ورزشهایی آبی در نظر گرفته شده است،

 

صادق صادق پور شهردار لنگرود در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه یک رسانه می تواند یک مدیر را به اوج رساند یا از اوج پایین آورد که البته این بنا به عملکرد آن مسوول است، گفت: مردم انتظارات بسیاری از شهرداری ها دارند و این وظیفه شهرداری است که نیازهای مردم را برطرف کند و مجموعه شهرداری برای رفاه مردم تمام تلاش خود را انجام می دهد.

 

شهردار لنگرود در پاسخ به سوال یک خبرنگار به تشریح عملکرد شهرداری‌ پرداخت و گفت؛ در سال گذشته ۱۲۰ هزار کیلومتر آسفالت معابر شهری صورت گرفت و برای سال جاری نیز ۱۲۰ هزار کیلومتر آسفالت پیش بینی شده که از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد که ۶۰ هزار کیلومتر آن از اول سال جاری تاکنون انجام شده و بقیه قرارداد نیز بنا بر اولویت بندی ها آسفالت می شوند.

 

 

صادق پور با بیان اینکه ساماندهی خیابان آزموده یکی از دغدغه های چند دهه گذشته ساکنین آن منطقه بوده، تصریح کرد: در خیابان آزموده کانالی وجود دارد که در گذشته برای آبیاری مزارع استفاده می شود که با گسترش منطقه شهری، مزارع نیز تبدیل به منازل مسکونی شدند و این کانال نیز بلااستفاده شد که تحت تملک آب منطقه ای است.گفت: خبرنگاران نقش حیاتی در امر تولید خبر وتبادل اطلاعات و سرمایه غنی برای جامعه محسوب می‌شوند، در تلاش هستیم نحوه بهرمندی از ظرفیت ها و توانمندی های این قشر ارزشمند را در شهرستان افزایش دهیم.

 

 

دکتر مهدی پور شهردار کومله در این نشست از تلاش‌های خبرنگاران تقدیر کرد و گفت؛

تلاش‌های خبرنگاران ستودنی است و ما هیچ وقت نمی‌توانیم آنچنان که شایسته است از آنان قدردانی کنیم. وی گفت رسانه‌ها بازوهای توانمندی برای مدیران هستند و همانطوری که اخبار مدیران شهری را انعکاس می‌دهند از مشکلات و دغدغه‌های مردم شناخت کافی دارند و

از این رو همیشه اخبار را به موقع و با دقت و حوصله انعکاس می‌دهند و یاور و همراه مسئولین شهری برای ساختن شهری بهتر هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم‌ مشکلات این قشر را تا جایی که می‌توانیم مرتفع کنیم .

دکتر مهدی پور تاکید کرد ؛ بنده در همین جا

قول میدهم‌ به رغم همه مشکلاتی که پیش روی شهرداری‌هاست بتوانیم انشاالله طی دو ماه آینده کلیه مطالبات خبرنگاران را پرداخت کنیم .

 

حسین ابراهیمی شهردار چاپ چمخاله نیز در این نشست ضمن تقدیر از خبرنگاران گفت؛ خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند و همیشه با سرعت و دقت نسبت به انتشار اخبار اقدام می‌کنند.

وی در ادامه گفت ؛

با توجه به اینکه درآمد خبرنگاران درآمد ثابتی نیست این وظیفه ماست که تا جایی که می‌توانیم مشکلات این قشر ارزشمند را برطرف کنیم.

شهردار چاف و چمخاله خطاب به خبرنگاران گفت رسالت شما رسالت الهی است و با اینکه در این راه مشکلات بسیاری دارید اما همچنان به بیان حقایق می‌پردازید و این کار شما بسیار ارزشمند است.

شهردار چاف و چمخاله یادآور شد ؛ شما خبرنگاران همیشه درصدد تقویت روحیه مدیران تلاش می‌کنید و با درج خدمات شهری و انعکاس آن در جامعه روحیه امید را به مردم تزریق میکنید.

ابراهیمی تاکید کرد؛ قطعا همیشه چه در حوزه شهری و چه در حوزه مدیران چالش‌هایی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود. اگر عملکرد مدیری در حوزه مدیریت شهری مشکل داشت خبرنگار باید که به طور شفاف به آن بپردازد و همینطور با شناسایی مشکلات مردم بتواند چالش‌ها و مشکلات آنها را حل کند.

حسین ابراهیمی در پایان با بیان اینکه در چاف و چمخاله مشکلات بسیار زیادی وجود دارد گفت؛ امیدواریم با تعامل مدیران شهری انتظارات مردم برآورده شود و در این راه مثل همیشه نیازمند حمایت خبرنگاران هستیم.

 

در ادامه محمود اسکندری شهردار اطاقور به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:

خبرنگاران همیشه با کمترین توقع و با بیشترین دقت با انعکاس بموقع اخبار از مردم و مسئولان سعی در حل مشکلات شهری دارند و تلاش‌های این عزیزان ستودنی است .

وی در ادامه گفت؛

خبرنگاران نقش مهمی در دموکراسی و عدالت اجتماعی ایفا می‌کنند و با شناخت کافی از مشکلات جامعه و انعکاس آنها به مدیران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و از این رو بسیار توانمند هستند.

شهردار اطاقور گفت ؛ بر خود وظیفه میدانم که تا هر آنچه در توان دارم نسبت به تلاش‌های این قشر زحمتکش ادای دین کنم و معتقدم خبرنگار امین مردم و مسئولین است و آنچه که از سوی خبرنگار منتشر می‌شود در اثربخشی جامعه تاثیر بسیار خواهد داشت.

 

  • نویسنده : سهیلا بی غم