در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه بودجه و فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر تمرکز شهرداری به ایجاد درآمد پایدار از محل تغییر کاربری ها و همچنین لزوم برگزاری دوره های آموزشی در بخش‌های درآمدی، حقوقی و اداری شهرداری تاکید شد.   دکتر سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در […]

در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه بودجه و فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر تمرکز شهرداری به ایجاد درآمد پایدار از محل تغییر کاربری ها و همچنین لزوم برگزاری دوره های آموزشی در بخش‌های درآمدی، حقوقی و اداری شهرداری تاکید شد.

 

دکتر سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در این جلسه که اعضای دو کمیسیون و مدیران مرتبط شهرداری در آن حضور داشتند با اشاره به آنکه تغییر کاربری ها عموما مرغوبیت و سودآوری برای مالک به همراه دارد توصیه داشت: شهرداری در این موارد قدرالسهمی معادل ۴۰ درصد تعریف و درآمدی پایدار از این محل تامین نماید.

 

وی همچنین در بحث بررسی لوایح حمایت مالی بار دیگر تاکید کرد : در کمیسیون ها لوایح حمایت مالی مطابق با میزان تحقق بودجه مورد موافقت قرار می‌گیرد و لذا سازمانهایی که تا کنون خرج کردهای مازاد داشته اند ، در ماه‌های باقی مانده سال ، مدیریت لازم را در هزینه ها لحاظ نمایند تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در بخشی از سخنان خود و در موضوع واگذاری زمین به ادارات و موسسات گفت : شهرداری رشت پس از تهران، جزء متراکم ترین شهر های کشور است و با فقر زمین مواجه است.

وی با یادآور شدن نرخ مهاجرت ها به رشت افزود : با این افزایش جمعیت، شهرداری رشت در آینده نیازمند اراضی، زیرساخت‌ها و تجهیزات بیشتری است و نباید در این موضوع بدون پیش بینی و برنامه بماند.

 

شفیعی در ادامه به کمبود نیروهای آموزش دیده در بخش‌های درآمدی، اداری و حقوقی اشاره داشت و گفت: با شهرداری در رابطه با برگزاری دوره های آموزشی پرسنل مکاتبه می‌شود.

 

_اهمیت توجه به ورزش محلات

 

هادی رمضانی ، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی رشت نیز در بحث حمایت مالی از ورزشکاران در لیگ های ورزشی گفت: برای ورزش محلات در دستورالعمل تدوین شده ردیفی دیده نشده است.

 

وی اضافه کرد: استعدادهای ورزشی نوجوانان ساکن محلات ظرفیت بالقوه ای است که باید به آن بها داده شود.

 

رمضانی همچنین در رویکردی اجتماعی گفت: می‌توان با تامین زمین و حمایت خیرین آن دسته از فرزندان این شهر که تا ۱۸ سالگی در پروشگاه ها رشد کرده و سپس باید آنجا را ترک کنند ساماندهی نمود و با حمایت از آنان، امید و چشم اندازی برای ادامه زندگی آنان فراهم کرد.

 

در این جلسه مطرح شد: در دستورالعمل حمایت از تیم های ورزشی، تلاش شده تا عدالت میان باشگاهها و تیم ها رعایت گردد و به همین منوال با توجه به آنکه شهر دارای ۵۲ محله است، حمایت از ۵۲ تیم محله ای مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

در ادامه این جلسه لوایح رسیده بررسی و تعیین تکلیف شد.