با توجه به حجم مسافران ورودی به گیلان، امروز جلسه فوق‌العاده ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک را برگزار کرده و مقرر شد در محور رشت_قزوین تمهیدات فوری برای کاهش بار ترافیکی اتخاذ شود.

استاندار گیلان از ورود بیش از چهار میلیون مسافر به این استان خبر داد و گفت: بر اساس آمار در چند روز گذشته چهار میلیون و ۲۶۹ هزار نفر وارد استان شدند که همین امر منجر به ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان شد.

به گزارش نگاه شمال؛ اسدالله عباسی امروز (پنج شنبه) در جلسه شورای خدمات سفر، شورای ترافیک و ستاد تنظیم بازار،ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، با اشاره به ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به استان در طی چهار روز گذشته اظهار کرد: از ۱۰ الی ۱۴ شهریور ۴۰۲ هزار و ۱۵۴ خودرو وارد استان شدند که به نسبت مشابه در چندسال گذشته بی سابقه است.

 

وی از ورود چهار میلیون مسافر به گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار در چند روز گذشته چهار میلیون و ۲۶۹ هزار نفر وارد استان شدند که همین امر منجر به ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان شد.

 

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به کاهش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور رودبار_قزوین و ورودی رودبار بیان کرد: با توجه به حجم مسافران ورودی به گیلان، امروز جلسه فوق‌العاده ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک را برگزار کرده و مقرر شد در محور رشت_قزوین تمهیدات فوری برای کاهش بار ترافیکی اتخاذ شود.

 

عباسی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی گیلان بیان کرد: اکنون در ترافیک در جاده رشت_قزوین نیمه سنگین است ولی برای روز جمعه با توجه به اتمام تعطیلات، پیش‌بینی ما ایجاد ترافیکی سنگین است لذا از مسافرین درخواست دارم خروج خود از استان را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند.

 

وی با اشاره به هوشمند شدن عوارضی در محور رشت_رودبار گفت: مقرر شد از رهفته آینده عوارضی‌ محور رودبار رودبار_رشت از دستی به حالت هوشمند در خواهد آمد و ان‌شاءالله مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

عباسی با بیان اینکه هیچ نانوایی در این چند روز تعطیل نخواهد بود و سهمیه ویژه نیز دراختیار آنان قرار گرفته است، افزود: با توجه به تعطیلات هفته جاری ۳۵ هزار کیسه آرد افزون بر آرد افزوده شده، در بین نانوایی‌ها توزیع شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم‌ توجه فرمانداران به توزیع به موقع آرد در بین نانوایی‌ها تصریح کرد: برخی از مناطق استان در مسیر عبور مسافر هستند ،لذا مصرف آرد و نان در آن مناطق بیشتر است از این رو باید سهیمه آرد آن مناطق به طور فوری افزایش یابد.

 

استاندار گیلان همچنین از توزیع بیش از ۳۰۰ تن گوشت منجمد در بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت با قیمت مصوب ۳۱۰ هزار تومان در گیلان توزیع شده و در حوزه تأمین مرغ نیز مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

عباسی با بیان اینکه هیچ جایگاه سوختی در استان به دلیل کمبود سوخت با تعطیلی مواجه نشده است، تصریح کرد: قبل از آغاز تعطیلات با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نفت تمهیدات لازم برای تامین سوخت استان انجام شده است و و هیچ جایگاه سوختی با این دلیل با تعطیلی مواجه نشد.

 

وی با اشاره به شمال به جنوب شدن محور محور_منجیل رشت گفت: برای کاهش بار ترافیکی تمهیدات لازم اتخاذ شده و پلیس راه از طریق صدا و سیما به زودی اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

گفتنی است در این جلسه هر یک از مدیران جهاد کشاورزی، پلیس راه، صنعت معدن و تجارت، غله، راهداری و نیز فرماندار رودبار ضمن ارائه گزارش به بیان نقطه نظرات خود پرداختند