رئیس کل دادگستری استان گیلان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت: پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد نگاه شمال ؛ رئیس کل دادگستری استان گیلان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت: پس از روشن […]

رئیس کل دادگستری استان گیلان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت: پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد

نگاه شمال ؛ رئیس کل دادگستری استان گیلان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت: پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد

رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت حاضر شده و از آن بازدید نمود

به گزارش نگاه شمال و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل حادثه آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت حاضر شده و از آن بازدید نمود.

 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حادثه تلخ آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت، به خانواده های سوگوار تسلیت گفته و برای مجروحین این حادثه آرزوی صحت و سلامتی نمود.

 

وی درادامه افزود: در همان ساعات اولیه بروز حادثه، تیم قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، بازپرس و سایر همکاران مرتبط، در محل حضور پیدا کرده و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفت.

 

رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: پزشکی قانونی با آمادگی کامل ضمن تحویل اجساد فوت شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومین را ارائه می نماید.

 

وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، بیماران به سرعت انتقال پیدا کردند گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان های دولتی منتقل شده و مابقی نیز توسط همراهان بیمار به سایر بیمارستان ها هدایت شدند.

 

این مقام ارشد قضایی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را تا این ساعت ۸ نفر اعلام کرده و افزود: اکثریت آنان از بیمارانی بودند که وضعیت آنان وخیم و در بخش آی سی یو( طبقه همکف) بستری بودند و متاسفانه پس از انتقال از بخش آی سیو ، جان خود را از دست دادند.

 

 

وی با اشاره به اینکه علت حادثه و علت فوت بیماران در دست بررسی است، ابراز داشت: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت تامه فوت را مشخص نموده و فوری به شهروندان اطلاع رسانی می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اعلام کرد: قاضی ویژه ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده و پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان، برخورد قاطع قانونی صورت می گیرد.

 

وی در پایان با بیان اینکه در مکان های پر ازدحام باید پیش بینی های امنیتی لازم صورت گرفته و مقررات ایمنی ساختمان ها رعایت شود تصریح کرد: رعایت استاندار در تاسیسات و همچین نظارت مستمر بر موارد ایمنی از ضروریات پیشگیری از چنین حادثه های احتمالی است