با توجه به هزینه‌های سنگین احیای باغات رها شده چای، تسهیلات بهزراعی از ۱۸ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه شمال حبیب جهانساز در گفت‌وگویی، از افزایش تسهیلات بهزراعی و بهسازی باغات چای شمال کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری و احیای باغات رها شده، سقف پرداخت تسهیلات به چایکاران افزایش یافت؛ قبلاً به ازای هکتار باغ چای ۱۸ میلیون تومان پیش‌بینی کرده بودیم که اکنون به حداکثر ۲۵ میلیون تومان به ازای هر هکتار رسیده است.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: برای برداشت کف‌بر ۱۵ میلیون تومان و برای کمربر نیز ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی کرده‌ایم که این تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله است؛ برای سرمایه در گردش چایکاران ۳ میلیون تومان به ازای هر هکتار با اولویت تأمین نهاده مخصوصاً کود شیمیایی در نظر گرفته‌ایم.

جهانساز با بیان اینکه ۹۳ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است ابراز داشت: ابتدای سال تاکنون ۴۷۷٫۸ میلیارد تومان از کل مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۷ درصد باقی مانده از سهم دولت تا هفته آینده پرداخت می‌‌شود؛ درصد کمی از سهم کاخانجات باقی می‌ماند که آن هم تا پایان‌ آذرماه پرداخت می‌شود.

  • منبع خبر : تسنیم