در این جلسه که با ریاست واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت و با حضور دیگر اعضای شورا برگزار گردید ضوابط درآمدی، ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای و ضوابط اجرایی تملک دارایی های سرمایه ای جداگانه مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.   نگاه شمال ؛ در خصوص بررسی تبصره […]

 

 

در این جلسه که با ریاست واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت و با حضور دیگر اعضای شورا برگزار گردید ضوابط درآمدی، ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای و ضوابط اجرایی تملک دارایی های سرمایه ای جداگانه مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

 

نگاه شمال ؛ در خصوص بررسی تبصره ۲ ضوابط درآمدی مقرر گردید شهرداری رشت در بحث مربوط به بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی و مقررات مربوط به مطالبات وصولی از دولت از طریق اسناد خزانه یا سایر اوراق بهادار دولتی قابل واگذاری به غیر، اوراق تسویه بانکی، تهاتر، تسویه پایاپای با اخذ مجوز از شورا و به شرط تصویب تسویه گردد.

 

همچنین در خصوص تبصره ۹ ضوابط درآمدی مقرر شد تعیین محل احداث پارکینگ مشروط به اخذ مجوز از شورا انجام شود.

 

در خصوص بازبینی تبصره ۱۱ ضوابط درآمدی مقرر گردید مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاران و شهروندان در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های شهری و هر گونه کمک یا هدیه نقدی یا غیر نقدی تحت عنوان هبه به شهر و شهروندان با اخذ مجوز از شورا صورت پذیرد.

 

در ادامه جلسه و پس از ارایه توضیحات مدیر برنامه و بودجه شهرداری و نظر اعضای شورا تبصره ۲۱ مربوط به احداث سایت جدید دکل (BTS) از متن ضوابط درآمدی حذف گردید .

 

همچنین در تبصره ۲۳ ضوابط اجرایی، با نظر اعضای شورا تملک سرمایه ای به تملک دارایی های سرمایه ای تغییر عنوان داد و مقرر گردید شرط اجرای این تبصره اخذ مصوبه از شورا باشد.

 

در بخش دیگر جلسه و در خصوص بررسی ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای مقرر گردید مدیریت هزینه ها، هرگونه افزایش تعداد نیروهای انسانی بابت فضای سبز، رفت و روب، نیروی انتظامی، رانندگان، نگهبان، راهبند، خدماتی، اقامه نماز و سایر نیروهای حجمی در مرکز، مناطق، سازمان ها و شرکتهای وابسته شهرداری در قالب افزایش ۲۵ درصد تنها با اخذ مجوز از شورا مجاز باشد.

 

در ادامه و پس از بررسی تبصره ۵ ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای مقرر شد جزء ۱ از متن ضوابط حذف گردد.

در ادامه بررسی تبصره ۶ ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای کلمه «همانند سالیان گذشته» از متن ضوابط حذف گردید.

 

در خصوص تبصره ۷ ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای پس از قرائت متن لایحه و ارایه توضیحات مدیر برنامه و بودجه و با اعلام نظر اعضای شورا مقرر شد سه کارت هدیه به ازای هر کارت به مبلغ ۷ میلیون ریال از بابت تشویق نیروهای حجمی و نیروهای انتظامی، رانندگان خودروهای استیجاری و ائمه جماعت طرف قرارداد شهرداری در سال ۱۴۰۳ از محل قرارداد آنها در مناسبت های عید نوروز، شب یلدا و ماه مبارک رمضان به آنها اعطا گردد.

 

طی بررسی تبصره ۱۱ ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای، سقف کمک هزینه پرداختی به همکاران و اعضای خانواده از ردیف ۱۶۰۲۰۸ و برای هر نفر یکبار در سال و تا سقف ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و پس از ارایه مستندات پزشکی و تایید کمیته رفاهی پرداخت گردد.

 

در بررسی جزء ۴ تبصره ۲۰ ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای و با نظر اعضای شورا مقرر گردید تامین هزینه اجرای برنامه های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی (در سازمان حمل و نقل و بار و مسافر) از بابت موضوعات ایاب و ذهاب (اتوبوس) راهیان نور و حرم امام راحل صرفا با اخذ مجوز از شورا اجرایی گردد.

همچنین جزء ۶ تبصره ۲۰ و جزء ۱ و ۲ تبصره ۲۱ با نظر اعضای شورا به ضوابط اجرایی اعتبارات هزینه ای اضافه گردید.

در بخش مربوط به بررسی ضوابط اجرایی تملک دارایی های سرمایه ای و در خصوص تبصره ۴ مقرر شد به منظور یکسان سازی فرآیند، متحد الشکل سازی و عدم موازی کاری، سیاه پوش کردن و آذین بندی شهر، در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی بر عهده سازمان سیما، منظر باشد و کلیه اقدامات مناطق در راستای زیباسازی شهر و طراحی و نصب آلمان با هماهنگی سازمان سیما و منظر صورت پذیرد.

 

در ادامه و در خصوص بررسی تبصره ۱۱ ضوابط اجرایی تملک دارایی های سرمایه ای سقف اختیارات شهردار در تشخیص و انجام معاملات سقف اعتبار مصوب هر ردیف در بودجه با رعایت ضوابط آیین نامه مالی باشد و اختیار ترک تشریفات معاملات معادل ۴۰ میلیارد ریال به شهردار واگذار گردد.

 

در ادامه و در خصوص بررسی تبصره ۱۳ مربوط به بازگشایی و احداث مسیرها در سال ۱۴۰۳، در طرح ۴۰۱۰۱ علاوه بر تایید پروژه های پیشنهادی ، بازگشایی مسیر دیانتی به بلوار شهید احمد زاده با نظر اعضای شورا به آن اضافه شد.

همچنین در این جلسه تلفیق و در خصوص بررسی تبصره ۱۷ ضوابط اجرایی تملک دارایی های سرمایه ای، با نظر اعضای شورا جمله «آسفالت کوچه های منتهی به مدارس کم برخوردار از متن تبصره حذف گردید.

 

در پایان و پس از اعمال اصلاحات در تباصر ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۳، لایحه جهت اعلام نظر و تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارسال گردید