۱۲۱ اتوبوس، ۶۷۵ مینی‌بوس و دو هزار و ۶۳ دستگاه سواری در ۱۰ پایانه‌ عمومی مسافربری در استان گیلان فعال هستند. نگاه شمال؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به به جابه جایی ۳ میلیون و ۶۷۸هزار و ۵۰۰ مسافر طی سال گذشته در استان گیلان گفت: این آمار نسبت […]

۱۲۱ اتوبوس، ۶۷۵ مینی‌بوس و دو هزار و ۶۳ دستگاه سواری در ۱۰ پایانه‌ عمومی مسافربری در استان گیلان فعال هستند.

نگاه شمال؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به به جابه جایی ۳ میلیون و ۶۷۸هزار و ۵۰۰ مسافر طی سال گذشته در استان گیلان گفت: این آمار نسبت به سال گذشته از رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است.

 

غلامعلی نیک فهم با بیان این که طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۵۰۰ مسافر در سطح استان جابه جا شدند، افزود: این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازه‌ی زمانی یاد شده، تعداد ۶۸۸هزار و ۹۴۸ سفر در استان صورت گرفته، که نسبت به سال گذشته، افزایش ۲ درصدی داشته است.

نیک فهم در تشریح سفرهای انجام شده، گفت: ۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بودند، همچنین ۸۵ درصد آنها با سواری، ۱۳درصد با مینی بوس و دو درصد نیز با اتوبوس صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به وجود ۱۴۱ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در سطح استان اظهار نمود: تعداد ۳هزار و ۱۷ راننده نیز در گیلان در امر جابه جایی مسافر فعالیت دارند.

گفتنی است در ۱۰ پایانه‌ عمومی مسافربری در استان گیلان، ۱۲۱ اتوبوس، ۶۷۵ مینی‌بوس و دو هزار و ۶۳ دستگاه سواری فعال می‌باشند.