الوان پور با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری آستارا و تاثیر آن در تحقق چشم انداز توسعه شهری که منطبق با نیازهای شهری طراحی می‌شود، اظهار کرد: در شهر آستارا طرح‌های شاخص عمرانی در حوزه مدیریت شهری در حال انجام است.

شهردار آستارا از آغاز عملیات احداث سرریز اضطراری سیلاب شهری شهر مرزی آستارا واقع در میدان شهدای گمنام و حفاری و لوله گذاری با لوله‌های بتنی مسلح در جهت کنترل سیلاب توسط شهرداری آستارا خبر داد.

 

میثم الوان پور  با بیان اینکه وقوع آبگرفتگی پس از بارندگی همواره از مهمترین دغدغه ها و مشکلات برای ساکنان مناطق شهری آستارا بود و در این رابطه شهرداری آستارا با اختصاص اعتبار اقدامات لازم را آغاز کرد، افزود: یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور و استان گیلان که همواره به علت موقعیت خاص جغرافیایی از مخاطرات سیلاب و آبگرفتگی‌ها در امان نبوده، شهر آستارا است که ساکنان قسمتی از شهر در بسیاری مواقع از بارندگی دچار آسیب می‌شدند و شهرداری آستارا با توجه به وضعیت فوق استارت احداث سرریز اضطراری سیلاب شهر که یک طرح مهم و از پروژه های مورد نیاز شهری آستارا است را با اعتبار ۸ میلیارد تومان آغاز کرد.

وی ادامه داد: این طرح مهم شهری را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد و در حال حاضر فعالیت عمرانی در این زمینه ادامه دارد.

 

الوان پور با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری آستارا و تاثیر آن در تحقق چشم انداز توسعه شهری که منطبق با نیازهای شهری طراحی می‌شود، اظهار کرد: در شهر آستارا طرح‌های شاخص عمرانی در حوزه مدیریت شهری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت به عنوان شهردار آستارا پیگیر موضوعات مهم شهری آستارا بودم، افزود: تمام تلاش ما تمرکز بر بحث‌های عمران و آبادانی شهر آستارا است.

 

شهردار آستارا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تلاش در راستای رفاه حال شهروندان از جمله دغدغه‌های شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر آستارا است، گفت: هدف نهایی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، خدمت رسانی صادقانه با محور قرار دادن جلب رضایت مردم است.

 

به گزارش ایسنا، آستارا که در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت مرکز استان گیلان و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است. این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری اعم از کوهستانی، تجاری، مرزی و ساحلی از سه دهه پیش تاکنون به قطب گردشگری – مرزی شمال ایران تبدیل شده است.

آستارا که مهم‌ترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور محسوب می‌شود، با داشتن گمرکی فعال دارای سه مرز زمینی، ریلی و آبی با جمهوری آذربایجان بوده و این نیز سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و گردشگری بین‌المللی شده است. این شهرستان که از جاده و نوار زیبا و دیدنی خط نوار مرزی بهره‌مند است، سرسبزترین نقاط جنگل‌های هیرکانی خزری – مرزی ایران را در خود جای داده است و به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا در کنار دریای خزر و مرز دریایی و ریلی با کشور آذربایجان و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار است.

  • منبع خبر : ایسنا