تور ویژه خبرنگاران نودمین تور رشت گردی بود که در رشت اجرا شد

به بهانه روز قلم، تور رشت گردی ویژه خبرنگاران شهر رشت توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و با  همکاری آژانس کاج طلایی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه رضا صدفی مدیر آژانس کاج طلایی  و مینو کازرانی مدیر عامل شرکت گردشگری کاج طلایی  در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره بافت تاریخی شهر رشت،و محله های قدیمی آن پرداختند.

تور ویژه خبرنگاران نودمین تور رشت گردی بود که در رشت اجرا شد.‌

صدفی گفت: این تور‌ها تا به امروز  برای همه نوع  گردشگر داخلی و خارجی برگزار شده و طی آن تلاش شده تا مکان‌های دیدنی شهر رشت بویژه  بافت تاریخی آن در معرض دید گردشگران قرار بگیرد.

خانه قدیری که در محله سبزه میدان رشت قرار داشت  و عمارت کلاه فرنگی  که موزه رشتی دوزی در آن واقع شده بود از جمله مکان‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

در این برنامه گزارش کاملی از قدمت رشتی دوزی و تاریخچه آن  با ارائه عکس و  فیلم داده شد و مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت.

یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت در این بازديد  ضمن تشکر از شرکت گردشگری کاج طلایی که با حسن ظن سعی در شناساندن تاریخ شهر رشت به گردشگران دارد گفت ؛ در چند سال اخیر ،توجه به تورهای داخل شهری در شهرهای بزرگ کشور وجود داشت اما متاسفانه این اتفاق در شهر رشت رخ نداده بود و کمبود آن احساس می شد.

خوشبختانه تاکنون  ۹۰ تور رشتگردی برای گردشگران اعم از  نوجوانان و جوانان، کارمندان ، بازنشستگان، پرستاران، خبرنگاران، فرهنگیان و … در ایام و مناسبت‌های مختلف برگزار شده است. و نقاط تاریخی و کمتر دیده شده شهر رشت بطور کامل در معرض دید گردشگران قرار گرفت.

محجوب افزود ؛ در  تمامی فصل ها خصوصا تابستان و بهار و همچنین تعطیلات نوروز  این تورها مهیای پذیرایی از گردشگرانی است که از رشت بازدید میکنند و علاقمند به شناخت کامل این شهر هستند.

محجوب در پایان  از همه نهادها و سازمانهای مرتبط با گردشگری تقاضا کرد در جهت رشد گردشگری  شهر رشت و  رونق اقتصادی آن همکاری کنند .

  • نویسنده : سهیلا بی غم