مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد ؛ افتتاح و آغاز به کار ۵ پروژه در بنادر گیلان با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال - نگاه شمال | نگاه شمال
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد ؛ افتتاح و آغاز به کار ۵ پروژه در بنادر گیلان با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال
شناسه خبر : 28283 | تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳ | 132 بازدید

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در آئین افتتاح همزمان ۲۷ پروژه بندری و دریایی و آغاز به کار ۲۳ پروژه زیرساختی در بنادر کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار گردید، گفت: ۳ پروژه بندری و دریایی و ۲ پروژه زیرساختی در بنادر استان گیلان با دستور وزیر راه به ترتیب افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش  نگاه شمال و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی ظهر امروز در این مراسم، اظهار داشت: ۳ پروژه به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر استان گیلان به افتتاح رسید.

وی افزود: پروژه نخست، اجرای طرح توسعه بندر مسافری _دریایی بندر چمخاله است که فاز اول آن به اتمام رسیده و اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه هستیم و اعتبار هزینه شده در این بخش بیش از ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پروژه دوم را اجرای محوطه سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیر بنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه برای حوضچه ها و اسکله های جدید احداث شده و نقش پررنگی در بخش لجستیک بندری خواهد داشت.

یونسی پروژه سوم قابل افتتاح در مجتمع بندری انزلی را طراحی، ساخت، حمل ، نصب و راه اندازی ۴ دستگاه بازوی تخلیه مواد نفتی ثابت (Loading Arm) بیان داشت و گفت: این دستگاه ها کمک می کند عملیات تخلیه و بارگیری مواد سوختی از کشتی و بالعکس با ایمنی کامل و با سرعت بیشتر انجام شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال که از منابع داخلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین اعتبار شده، عنوان کرد: با اجرای این پروژه ها امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای سیاست های توسعه اقتصاد دریا محور که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گام موثری در استان گیلان برداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی یکی از این پروژه ها بوده، تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزار تن ظرفیت در این بخش دارد که با تکمیل این پروژه، ظرفیت مخازن روغن خام خوراکی بندرانزلی به ۵۶ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

یونسی با بیان اینکه پروژه دوم، تعمیرات اساسی منجر به توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن و زیر ساخت های بندری است، بیان داشت: با اجرای این تعمیرات ظرفیت مجتمع بندری انزلی و بنادر گیلان افزایش پیدا خواهد کرد.


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.