تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان رسما زیر بار ترافیک رفت   ۸۰ درصد روند تکمیل این طرح در دولت سیزدهم و ۷۰ درصد اعتبارات آن در یک سال اخیر تخصیص پیدا کرد. پس از هشت سال انتظار؛ تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان رسما زیر بار ترافیک رفت روند تکمیل تقاطع غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان […]

تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان رسما زیر بار ترافیک رفت

 

۸۰ درصد روند تکمیل این طرح در دولت سیزدهم و ۷۰ درصد اعتبارات آن در یک سال اخیر تخصیص پیدا کرد.

پس از هشت سال انتظار؛

تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان رسما زیر بار ترافیک رفت

روند تکمیل تقاطع غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان با نصب چراغ‌های روشنایی و تست‌های فنی به پایان رسید و با دستور استاندار گیلان زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش  نگاه شمال، تقاطع غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان صبح روز جمعه پس از هشت سال انتظار و با نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد به بهره برداری رسید.

 

کلنگ احداث این پل در زمستان سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد و در آن سال قرار بود با نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان ساخته شود در ابتدا یک برند تبلیغاتی برای ابوذر ندیمی نماینده وقت مردم لاهیجان و سیاهکل محسوب می شد اما با شکست ندیمی در انتخاباتی که به فاصله تنها چند هفته پس از کلنگ زنی پل، ذبیح نیکفر تلاش های بسیاری برای شروع کار پیمانکار صورت داد اما عدم تخصیص اعتبار مناسب و ناتوانی پیمانکار منجر به تعطیلی کارگاه گردید تا اینکه در سال ۱۳۹۷ و با انصراف پیمانکار غیربومی و ورود یک پیمانکار بومی کار دوباره شروع شد.

 

در طول دو سال پس از تعویض پیمانکار بازهم مشکل تخصیص اعتبار و گریبانگیر پروژه را گرفت و نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل که امید زیادی داشت تا با ساخت این پل بتواند برای خود یک رزومه مناسب بسازد، نتوانست پیشرفت پروژه را به بیش از ۲۰ درصد نیز برساند.

 

با شروع به کار نمایندگی رسول فرخی که یکی از وعده های انتخاباتی وی تکمیل این پل بود در سال ۱۳۹۹ سرعت ساخت این تقاطع غیرهمسطح به طور چشمگیری افزایش یافت. بازدید رییس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور در اولین روزهای نمایندگی رسول فرخی و قول تخصیص بودجه مناسب برای ساخت پل این نوید را به مردم منطقه میداد که امیدوارانه منتظر ساخت پل باشند اما روزهای سخت کرونایی و تغییر دولت موانعی برای ساخت سریعتر این پل بود.

 

تلاش های نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در جهت کسب اعتبارات لازم و پیگیری های فرماندار سابق شهرستان لاهیجان و تاکیدات استاندار گیلان در طی یک سال اخیر سرانجام نتیجه داد و این تقاطع علی رغم فضاسازی نامناسب برخی در اوایل بهمن به مرحله بهره برداری رسید و به دلیل جلوگیری از ترافیک های طولانی سرانجام در بیستم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیکی رفت تا در وقت مناسب به صورت رسمی افتتاح گردد.

 

۸۰ درصد روند تکمیل این طرح در دولت سیزدهم و ۷۰ درصد اعتبارات آن در یک سال اخیر تخصیص پیدا کرد

 

  • منبع خبر : دیارمیرزا